i won't find nothing better, in a world this beautiful // i'll be walking forever, i'm walking // not cause i'm mad at you or anyone else // i'm walking, walking until i find myself






ambitionen att hålla oss lugnare i lusekoftornas rike än vi var där hemma, håller i sig ganska fint, inga stenar i glashus men det pirrade i handen, näven passar inte knuten i fickan. demonstration igår, fredspriset skulle tas emot och hundra miljoner norska kronor har lagts på presidentens 30 timmar i oslo, tre gripningar var all dramatik som blev, och vi har fått höra om och om igen att en man, som faktiskt håller i fler krig med fler soldater än george bush någonsin hade, kan vinna fredspris för "krig är fred", eller hur var det du sa big O? säkert flera år sen mitt liv verkligen var engagerat, sen jag verkligen orkade, ville förändra världen, sen jag inte bara gick tyst i tåget utan var den som skrek i megafon. jag vet jag vet jag vet en person förändrar ingenting tillsammans gör vi revolution? , men den här världen är som en sur jävla uppstötning, man måste kämpa så hårt för att se de små vardagsstunderna som gör allt värt det, tänk vad fint det vore, om pengar inte fanns. när människoliv är viktigare än dollar, vi måste nå dit, ni vet bättre bättre bättre

Inga kommentarer: