i won't find nothing better, in a world this beautiful // i'll be walking forever, i'm walking // not cause i'm mad at you or anyone else // i'm walking, walking until i find myself




REMEMBER ME WHEN YOU SHAVE YOUR LEGS

namn: frida/ friduschka/ blixten

hemma för mig är: wherever i lay my hat, vilket har förändrats ganska många gånger, men nu. nu så är det oslo.

den bästa morgonen: vakna bredvid min man tidigt en söndag när allt är stängt & dött i vår stad, morgonligga, småprata om allt & ingenting, somna om, bara för att vakna and do it all over again, sen dra upp rullgardinen, upptäcka solen där ute, frukost i sofienbergsparken och låta dagen ta oss dit vi vill.

det här äter jag till frukost: on a normal day: kaffe och cigg. on a good day: kaffe, apelsinjuice, fil och müsli.

såhär tar jag mig till jobbet: trikk eller bycykel, men oftast till fots.

röst i radion jag vill vakna till: åh. vaknar aldrig till radio, men dagens viktigaste musikval är den första låten jag spelar på morgonen. blir den fel, blir allt fel.

när jag var tolv år drömde jag om: mamma.

en gång svalde jag en: lögn.

det blir ingen sommar utan: reggae, parkfylla, en regnig midsommar, salaskogen, båttur.

min skämslåt är: äsch, njut av det pinsamma!

mitt favoritljud: hjärtslag.

person jag helst vill vara: mig själv men trettioplus. vill tro att jag är tryggare och lugnare i hjärtat om tio år.

men är nog mest som: mig själv. kom och ta mig eller låt bli, för sån här är jag och det vill jag förbli.

synd jag vill bli förlåten för: allt illa mot dig och dig och dig och mig, tusen gånger om, förlåt.

(tagen från lsm)

Inga kommentarer: