i won't find nothing better, in a world this beautiful // i'll be walking forever, i'm walking // not cause i'm mad at you or anyone else // i'm walking, walking until i find myself




GRÖNSAKSMANNEN

sista gången jag såg dig, sjätte och sjunde juni tvåtusenåtta, öl och sol i tantolunden, vi hälsade på en gris som kördes runt i barnvagn, skrattade när nassen med hakkors tatuerat på halsen märkte att han satt sig i fel park på fel dag, hurrade när en skäggig syndikalist brände svenska flaggan, ropade 'alerta! alerta! antifascista!' i kör med max peezay, gick upp på berget och såg en himmel full av luftballonger. fin fin fin dag.

jag ritar klara vyer av minnen också / sörjer min saknad av nya bara
skulle jag kunna förändra allt / skulle du ingenstans
då skulle du och jag sparat varann / på silverpappersark

Inga kommentarer: