i won't find nothing better, in a world this beautiful // i'll be walking forever, i'm walking // not cause i'm mad at you or anyone else // i'm walking, walking until i find myself




WORKING GIRL

ont,
ont,
riktigt jävla ONT!

& jag menar inte att jag vill sluta som servitris, det är så roligt, så fruktansvärt roligt. faktiskt. och dom säger att jag är en flink jente. men det sliter, det sliter ordentligt och en trasig rygg, trötta ben, fötter tunga som tegelklossar, en kropp som helt enkelt inte anser att jag borde få stå, sitta eller ligga på något sätt som får det att släppa, nej, ont ont ont.. bara biter ihop, rycker upp mig, kör på, alltid leendet på mina läppar. tills. sen. när jag slutat, röker en cigg i väntan på trikken, sätter mig ner, nästan skriker högt för det gör ont ont ont att sitta, blir avbruten i smärtan när jag ser en bebis med ögon som inte kan få nog av världen & glömmer. för en stund. glömmer, för att jag också skulle vilja se världen så. men nej, kommer hem till en lägenhet med ett rum som står tomt, någon som saknas, och ja jag skrattar skrattar skrattar för det gör så ont att jag vill gråta, minns hur du låg på golvet och skrek och hjälplös var du och jag skrattar för det gör ont och det är tomt och hjälplöst och inga salvor värktabletter stretchövningar eller kramar hjälper just nu. inte ens kaffe. work with me, kroppen. bara lite till.

Inga kommentarer: