i won't find nothing better, in a world this beautiful // i'll be walking forever, i'm walking // not cause i'm mad at you or anyone else // i'm walking, walking until i find myself




DEN LILLE STUA




januari 2008, vi sitter i soffan i gamla lägenheten innan saker hunnit bli sagda, buddha river som vanligt ner bordsduken men reaktionen kommer aldrig, för vi ser inte kaffet som sprider ut sig på golvet. vi ser bara framtid, blommiga gummistövlar, flanellskjortor, gråa hår, stugan vid bergen med sjöutsikt, träbåten som vilar vid bryggan, hängmattan mellan körsbärsträden och barnbarn med vildhallon runt munnen. vi har somnat sida vid sida ganska många nätter nu & i ganska många dagar har jag vetat att du är mannen jag vill vakna bredvid resten av mitt liv. januari 2008 och vi vaknar upp på en pytteliten bostadsyta, katter som sover i knävecken, csn strular som vanligt så vi kritar cigg hos karamellfarbrorn och pantar burkar för kattmat. juni 2009 och vi vaknar upp i ett rum med gamla fina fönster, röker cigg vi köpt för pengar vi jobbat ihop, i turkosa korgar ligger papper det står utlandssvensk på och ett quiz på allas vårat facebook säger att jag är 62% nöjd med mitt liv. januari 2008 och vi hade ingenting, juni 2009 och baby det här är bara början..

(1. flickr 2. jka 3. fjuk)

Inga kommentarer: