i won't find nothing better, in a world this beautiful // i'll be walking forever, i'm walking // not cause i'm mad at you or anyone else // i'm walking, walking until i find myself




THAT'S WHAT I'LL DO, THROWING OUT A BOOMERANG, WAITING FOR IT TO COME BACK TO ME

jag skulle kunna skriva om; fyllan och villan och upptäckten och insikten och läget, just nu, men, nej jag orkar inte för det snurrar som i en karusell och orden jag vill få fram hoppar runt på skärmen, hoppar ut från skärmen, vill inte riktigt vara med längre, åtminstone inte alls som jag vill. men. alla dessa men/män och som man bäddar får man ligga, ikke sant? ser fram emot telefonsamtalet som väntar, vännen som snart anländer, jobb jobb jobb som jobb inte bara för pengar utan jobb för att inte ha tid att tänka på annat, kanske ett brev också men ibland är det bättre att bara låta vara, tysta ner istället för att röra upp, igen. fast, jag kan skriva om vissa saker, som det bittra i att mitt favoritband i nästan hela världen kommer hit och jag kan inte gå, nej för jag jobbar i baren när den norska idolvinnaren har konsert, eller det fina i att magnolian och körsbärsträden blommar i min fina stad, eller det tråkiga i att akkurat ha fått en fin vän och sambo som lämnar oss och jag vill hålla kvar, men släpper iväg, för hennes skull och jag hoppas det blir bättre sen, hoppas du hittar det du tappat. & när du vet vad meningen med allt det här är, holla back. kommer sakna känslan av att veta att du sover på andra sidan, deli de luca-kaffe för tjugo kronor i solen med dig, och själva grejen att jag alltid kommer accossiera vår första fylla ihop till petter & håkan hellström. det är så vackert här, mycket att titta på. det är så vackert här, men man ser skiten med..

Inga kommentarer: